Zwrot-Podatkow.pl - Zwrot podatku Wielka Brytania - pytania i odpowiedzi

Pomoc zwrot podatku Anglia

Jeżeli potrzebujesz szybko uzyskać niezbędne informacje dotyczące zwrotu podatku z UK, to w tym dziale możesz je znaleźć. Pytania i odpowiedzi dotyczące zagadnień podatkowych, które często pojawiają się w e-mailach od naszych Klientów, stanowią obszerną bazę wiedzy. Gdybyś jednak nie znalazł odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, skontaktuj się z nami, a na pewno pomożemy Ci rozwiązać problem.

Czy muszę rozliczyć podatek, który odprowadziłem w UK?
Nie, pracując w Wielkiej Brytanii nie masz obowiązku składania zeznań podatkowych. Istnieje jednak wyjątek od tej reguły. Osoby, które prowadzą własną działalność na terenie UK, a także osoby, które pracują i są zarejestrowane w systemie Self Assessment muszą rokrocznie składać zeznanie podatkowe. Nie mniej jednak rozliczenie osób prywatnych często bywa bardzo korzystne i można odzyskać sporą część podatku, jaką odprowadziło się do brytyjskiego urzędu. Dlatego też zachęcamy do składania wniosków podatkowych w naszym biurze i staranie się za naszym pośrednictwem o zwrot podatku z UK.
Co należy zrobić, aby ubiegać się o zwrot podatku z UK?
Odzyskanie podatku z Wielkiej Brytanii można zawrzeć w 6 krokach, jakie opisane są w dziale Procedury. Właśnie tam dowiesz jak rozpocząć procedurę, co musi zawierać się we wniosku podatkowym oraz wiele więcej informacji dotyczących zwrotu podatku.
Czy wysokość zwrotu podatku można wcześniej wyliczyć?
Tak, składając wniosek podatkowy w naszym biurze masz pewność, że zanim trafi on do brytyjskiego urzędu, najpierw zostanie bardzo dokładanie sprawdzony, a następnie przekalkulowany.
Ile może wynieść kwota odzyskanego podatku?
Urząd brytyjski podchodzi indywidualnie do każdego rozliczenia. Nie ma jednej ustalonej kwoty jaką można odzyskać za pracę w Wielkiej Brytanii. Składa się na to bardzo wiele czynników. Dlatego też, aby uzyskać informacje o szacunkowej wysokości zwrotu podatku można skorzystać z kalkulatora podatkowego na naszej stronie internetowej lub skontaktować się z naszym biurem w celu dokonania kalkulacji.
Czy istnieje jakiś konkretny termin składania wniosku o zwrot podatku?
Rok podatkowy w UK trwa od 6 kwietnia bieżącego roku do 5 kwietnia roku następnego. W tym czasie wnioski podatkowe mogą składać tylko te osoby, które powróciły do Polski i deklarują, że przed końcem roku podatkowego nie wrócą do Wielkiej Brytanii w celach zarobkowych. Reszta osób, które podejmują pracę w UK może złożyć wniosek rozliczeniowy za bieżący rok dopiero po zakończeniu trwającego roku podatkowego. Termin składania wniosków podatkowych nie dotyczy lat wcześniejszych, czyli w sytuacji,w której chcemy rozliczyć podatek sprzed dwóch czy trzech lat.
Co zrobić, aby rozpocząć procedurę zwrotu podatku?
Wystarczy zgłosić się do nas lub wypełnić formularz znajdujący się na naszej stronie. Wówczas nasi konsultanci udzielą Ci niezbędnych informacji, które pomogą Ci przejść przez cały proces rozliczania podatku.
Jakie dokumenty muszę posiadać, aby rozliczyć podatek?
Jest wiele dokumentów, które otrzymuje się w trakcie pracy w UK lub po zakończeniu roku podatkowego. Dodatkowo dołączyć trzeba odpowiednie wnioski i formularze. Szczegóły znajdziesz w dziale Dokumenty.
Co się stanie w przypadku kiedy nie mam wszystkich dokumentów?
Rozliczenia podatkowego z UK można dokonać na wiele sposobów i z wykorzystaniem różnych dokumentów. Najpewniejsze są rozliczenia na podstawie dokumentu P45/SoE lub P60, ale także można rozliczyć się na podstawie tzw. pasków płacowych, czyli payslipów. W przypadku braku jakichkolwiek dokumentów, sprawa zwrotu podatku znacznie się komplikuje, ale nie oznacza to, że nie można odzyskać podatku. W przypadku braku dokumentów prosimy o kontakt z naszym biurem. Zrobimy co tylko będzie możliwe, abyś mógł odzyskać należne Ci pieniądze.
Ile czeka się na zwrot podatku z Wielkiej Brytanii?
Czas na rozpatrzenie wniosku przez brytyjski urząd nie jest odgórnie ustalony. Nie mniej jednak przyjęło się uważać, że aby otrzymać decyzję podatkową należy odczekać minimum 3 miesiące. Zwykle czas ten wystarcza, aby urząd dokonał rozliczenia. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji z urzędu przesyłamy stosowne monity i upomnienia, aby rozliczenie podatkowe w jak najszybszym tempie zostało wykonane.
W jaki sposób wypłacony zostanie zwrot podatku?
Po uzyskaniu pozytywnej decyzji podatkowej pieniądze z brytyjskiego urzędu przekazywane są na konto naszej firmy. Następnie potrącana jest prowizja, a zwrot  o nią pomniejszony niezwłocznie zostaje przekazany Tobie w najdogodniejszy sposób. Możemy dla Ciebie nadać przekaz pocztowy, wykonać przelew na konto bankowe w złotówkach lub w funtach. Wartość przekazu lub przelewu w takim przypadku jest wliczana w koszt prowizji. Decyzja podatkowa zawierająca informacje o przyznanym zwrocie, zostanie przesłana do Ciebie na adres korespondencyjny, jaki podany został podczas wypełniania wniosku podatkowego.

W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem.

Formularz zwrot podatku

[pełna treść]
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Jubira F.H.U. moich danych osobowych w celach przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w szczególności na potrzeby przygotowania dla mnie przez Jubira F.H.U. oferty na odzyskanie podatku. Zostałem poinformowany, iż administratorem moich danych osobowych jest Jubira F.H.U. z siedzibą w Sosnowcu oraz że udostępnienie danych jest dobrowolne. Mam prawo wglądu do treści danych oraz żądania ich poprawienia bądź usunięcia.

Najniższe prowizje netto

Anglia7%Norwegia350 zł